ضعف آموزش در ارومیه را جدی بگیریم
یک مشاور تحصیلی و جوان نخبه:
ضعف آموزش در ارومیه را جدی بگیریم
درصد رتبههای بسیار بالا از شهر ارومیه در کنکور درصد ایده آلی نیست و با اینکه شهر ارومیه افراد با استعداد و باهوش در آن کم نیست اما به دلیل ضعف آموزش و نحوه تدریس ، متاسفانه شهر از وضعیت قبولی افراد در رتبههای رده بالا برخوردار نیست و باید این مسئله را جدی بگیریم.
علی محمدیان، مشاور تحصیلی کنکور، با انتقاد از وضعیت آموزش دروس کنکور در شهر ارومیه اظهار داشت:
درصد رتبههای بسیار بالا از شهر ارومیه در کنکور درصد ایده آلی نیست و با اینکه شهر ارومیه افراد با استعداد و باهوش در آن کم نیست اما به دلیل ضعف آموزش و نحوه تدریس ، متاسفانه شهر از قبولی افراد در رتبههای رده بالا برخوردار نیست و این نیازمند این است که آموزشگاههایی با کیفیت بالا بتوانند کیفیت را بر مادیات ارجح تر بدانند.
این مشاور تحصیلی، ضرورت کلاسهای کنکور با کیفیت بالا را مهم دانست و گفت: قبولی در کنکور صرفا به درس خواندن نیست و ممکن است برخیها به کلاسهای کنکور اعتقادی نداشته باشند که نظرشان محترم است اما من به عنوان مشاور تحصیلی معتقدم مسائلی در کلاسهای کنکور مطرح میشود که دیگران از آن بی بهره اند. به هرحال تجربیات اساتید برتر کنکور خود نقطه شگفتی برای داوطلبان کنکور است که به راحتی در اختیار آنها قرار میگیرد همچنین نحوه تست زنی و آموزش دروس و مهمتر از همه مدیریت مسائل روحی و روانی از جمله کارهایی است که بسیار برای شرکت کنندگان در کلاسهای کنکور به آن توجه شایانی شده است.
محمدیان، نقش والدین در عرصه علمی فرزندان را نقش هدایت کننده برشمرد و افزود: صحبت من با والدین این است که فرزند شما به هر حال دارای یک استعدادی است که در یک زمان باعث موفقیت خود و خوشحالی اطرافیان خواهد شد توصیه من این است که هیچ گاه نظرات شخصی خودتان را به فرزندانتان القا و اجبار نکنید و تنها نقش هدایت کننده و مشاور داشته باشید و بگذارید فرزندتان با علاقه راهشان را پیدا کنند.
وی ادامه داد: فقط یک سوال ساده ؟ چند درصد از والدین برای فرزندانشان در زمان کودکی کتاب میخواندند و یا به علم تکنولوژی توجه کرده اند؟ گاهی اوقات والدین خود عاملی برای پیشرفت فرهنگ و علمی فرزندانشان هستند و چه خوب است والدین خودشان با روشهای مستقیم و غیر مستقیم نحوه علم آموزی را به بچههایشان تعلیم دهند.
مدیر آموزشگاه علمی برجسته خاطرنشان کرد: دانش آموزان این دوره با در اختیار داشتن تکنولوژی و نداشتن اطلاعات کافی و درست در مسیری قرار میگیرند که مسیر خوب و حرفه ای نیست و این یک آسیب اجتماعی برای فرزندانمان است. من روانشناس نیستم و در جایگاهی هم نیستم که بخواهم در مورد این مسائل صحبت کنم اما خود والدین گاها مقصران اصلی برای آینده فرزندان خود هستند که باید تغییر روش در نوع کیفیت زندگی شخصی و کاری انجام بپذیرد.