دوریکا را جهانی میکنم
گفت وگو با موفق ترین دختر عرصه دکوراسیون و طراحی ویترین در ایران:
دوریکا را جهانی میکنم / ویترینهای زیبا و ایده آل در فروش تاثیر بسیاری دارند
شاید تصور خیلیها این باشد که از همان ابتدا با حمایت و پشتوانه مالی، کارش را شروع کرده است و با توجه به اینکه او دختر یک پزشک است بی شک با توان مالی پدر، به این جایگاه رسیده است اما وقتی پای صحبتهای خانم شیرین چوکامی، صاحب برند دوریکا و از موفق ترین طراحان ویترین در کشور نشستم به باورهای یک دختر ایرانی با همت بالا رسیدم که بدون پشتوانه صرفا مطلق مالی خانواده و تنها با جسارت و روحیه جنگندگی و البته مهارت و خلاقیت توانسته است امروزه در عرصه دکوراسیون داخلی به خصوص طراحی ویترین مراکز تجاری برای خود صاحب سبک و حرفهایی داشته باشد. خبرنگار سایت new2030 به محل آموزشگاه این بانوی موفق کشورمان در خیابان تجریش واقع در کوچه رفعت رفت تا با بیشتر با فعالیتهای مجموعه دوریکا آشنا شود و مطالب ارزشمندی را به خوانندگان و علاقه مندان به دکوراسیون عرضه بدارد:
شرکت دکوراسيون "دوريکا" با مديريت خانم شيرين چوکامي از جمله مجموعههاي موفق در عرصه دکوراسيون و طراحي است. در مجموعه بزرگ دوريکا، طراحي ويترين و دکور مراکز تجاري ، مسکوني، آتليههاي عکاسي و غرفههاي نمايشگاهي و ديگر مراکز با مديريت خانم چوکامي انجام ميشود. همچنين آموزش پتينه و تابلوهاي دکوراتيو از ديگر فعاليتهاي اين مجموعه موفق است. استاد شيرين چوکامي جزء آن دسته از افراد موفقي است که توانسته است در زمينه طراحي ويترين و دکور مراکز تجاري و ايجاد خلاقيت در اين زمينه موفق عمل کند. وي در دانشگاه ، طراحي صنعتي خوانده است و امروزه توانسته در بسياري از مراکز از جمله: نمايشگاه دائمي بيمارستان بيماريهاي خاص، دکوراسيون شعب فروشگاههاي فريجيدر، دکوراسيون دفتر هيرسا، دکوراسيون دفتر نيکاتل، دکور و ويترين برند استور پائولو مارتيني و ماسي مو دوتي، دکور و ويترين برند استور دولچه گابانا، مکس مارا، کرنلياني و ژرژي آرماني، دکور رستوران بورا بورا باشگاه انقلاب، دکور آتليه زبرا، دکور دفتر پرديس سبز، دکور آتليه آراد و ديگر مجموعهها را با خلاقيت تمام به انجام برساند.
مهمترین دغدغه ی کاری شیرین چوکامی، وضعیت نه چندان مطلوب ویترینها در مراکز تجاری و اداری است و امروزه مجموعه دوریکا تمام توان و تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته است که بتواند در کشور چنین فرهنگسازی کند که ویترین باید جزء اولویتهای تولید کنندگان برندها و فروشندگان باشد و به همین منظور وی جزء اولینهایی است که به طراحی ویترین در کشور میپردازد تا ویترین فروشگاهها فراخور برندی که دارند متناسب با آن دارای جلوههای بصری زیبایی باشند که متاسفانه در کشور کمتر به آن پرداخته شده است و این کمبود امروزه توسط تیم دوریکا با مدیریت شیرین چوکامی در حال به روز رسانی و حرفه ی شدن است.
مدیر مجموعه دوریکا، توجه به اهمیت ویترین شکیل و زیبا و تاثیر آن در فروش به ما گفت: در مراکز تجاری تمام دنیا مرسوم است که ویترین شما بیلبورد شما است و پویایی ویترین و شکیل بودن آن و همچنین تغییرات و یکنواخت نبودن آن بسیار در بیزینست تاثیر مثبت دارد که متاسفانه در کشور ما چندان به این موضوع اهمیتی نمیدهند. باید سازندگان مراکز تجاری و همچنین صاحبان مغازه و فروشگاهها به این درجه از آگاهی برسند که ویترین یک هنر است و برای آن باید خلاقیت به خرج داد و به طور کل طراحی پاساژها هم باید با ایده و خلاقیت و علم به روز ساخته شود.کشور ما دارای قدمت چندین هزار ساله در عرصه معماری است و با چنین فرهنگ دیرینه ای که از بزرگان به ارث رسیده است نباید وضعیت مراکز تجاری و حتی مسکونی به این منوال فعلی باشد و باید یک تغییرات اساسی در این زمینه صورت بگیرد که هدف ما هم در دوریکا تغییر نگرش در طراحی است که در حال حاضر در قالب همایشهای شهری و آموزشها در حال انجام دادن هستیم.
این نابغه موفق ایرانی و صاحب برند دوریکا تصریح کرد: بسیاری از پاساژهای کشور متاسفانه توجه آنچنانی به زیبایی و شکیل بودن ویترین خود ندارند و صرفا میخواهند خیلی زود به فروش بالا و سود خوب برسند اما غافل از اینکه ویترین شما میتواند تاثیر مثبتی در فروش شما داشته باشد برای همین سعی کرده ایم در زمینه طراحی ویترین، حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشیم که جزء افتخارات مجموعه ما به حساب میآید.
خبرنگار: حامی کوماهی