خبرهای داغ

حسین فسایی مدیر رئیس بسیج کارگری کارخانجات جامعه کارگری کشور شد
پنج شنبه, 20 آبان 1400
در این مراسم جناب آقای حسین فسایی به عنوان فرمانده بسیج کارگری کارخانجات جامعه... Read More...
ابراهیم رییسی رییس جمهور شد
یکشنبه, 30 خرداد 1400
رئیسی رئیس جمهور ایران شد وزیر کشور اعلام کرد: از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای... Read More...
آیت الله رئیسی با ثروت و پول مشکلی ندارد بلکه ایشان با فساد مبارزه میکند
یکشنبه, 30 خرداد 1400
حجت الاسلام سید موسی علم الهدی: حجت الاسلام علم الهدی, در حاشیه همایش نخبگانی و کار... Read More...
سیصد میلیون دلار صادرات از نوع چمدانی در عرصه صنایع دستی
پنج شنبه, 16 اسفند 1397
      گزارش اختصاصی تازه‌های 2030 از سی و یکمین نمایشگاه صنایع دستی ایران:   رئیس... Read More...
تشکیل 6949 پرونده قاچاق در 9 ماهه امسال
شنبه, 13 بهمن 1397
پرونده قاچاق: آمارهای منتشر شده از عملکرد بازرسی سازمان های صنعت، معدن و تجارت... Read More...

مهمترین خبر خبرنگاران ما

سرآشپز رضا جعفریان از سرآشپزان نمونه کشور

میرزا قاسمی، غذای محبوب ما ایرانی‌ها که توسط توسط محمد قاسم خان والی- حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه ابداع و این غذا به نام خودش نامگذاری شد. در تازه‌های 2030 به سراغ یکی از بهترین سرآشپزهای کشور رفتیم تا با دستور پخت این غذا و طرز تهیه آن بیشتر آشنا بشویم ضمن اینکه دو بازیگر محبوب خطه گیلان آقایان پژمان بازغی و سید جواد هاشمی نظرات کارشناسی در مورد غذاهای گیلان و میرزا قاسمی داده اند

خیلی با مادرم دوست هستم

 خیلی با مادرم دوست هستم

خیلی با مادرم دوست هستم /  مهراوه شریفی نیا بهترین پارتنر من و شریفترین بازیگر از دید من است

 

بی شک لبخند ملیح و نجابتش در عالم بازیگری و مهمتر از همه نقش پذیر بودن او در عالم هنر خیلی از مردم را طرفدار این هنرمند خوبمان کرده است. سوگول طهماسبی اهوازی زاده ای که خونگرمی را به خوبی حتی در زمان چهره شدنش فراموش نکرد و به درستی به مردم زمانش آموخت که اصالت خانوادگی و ریشه دار بودن یک فرد هیچگاه با معروفیت و چهره شدن از بین نمی‌رود. بیست و پنج بهمن ماه سالروز تولد این بازیگر خوش آتیه کشورماناست،  گفت و‌گویی با این بازیگر خونگرم ترتیب دادیم:

 

روز تولدم از شدت ذوق از شش صبح بیدارم

 

من برعکس خیلی از خانم‌ها که سن سی سالگی را رد می‌کنند و شاید دوست نداشته باشند این دوران بعد از سی سالگی را جشن بگیرند من به واقع بهترین روز زندگیم روز تولدم است و در این روز خیلی شگفت زده و از ساعت شش صبح رو تولدم بیدار هستم و احساس می‌کنم خداوند چقدر من را دوست داشته که من به دنیا آمده ام و شاید از دید برخی‌ها این حرف من خودخواهانه است اما معتقدم باید هر فردی خودش را دوست بدارد و به من واقعی خودش احترام بگذارد تا مورد احترام و ارزش دیگران هم بهتر قرار گیرد.

 

 

 

لطفا با پول نقش نخرید

 لطفا با پول نقش نخرید ؛ باند بازی ممنوع

تیتر: لطفا با پول نقش نخرید ؛ باند بازی ممنوع

 سوتیتر: نه تنها معضل باند بازی در سینمای ما وجود دارد بلکه شاهد زیر میزی‌ها برای نقش دادن به جوان‌های پولدار هستیم که با دادن پول  نقش می خرند و بعد می گوییم چرا کیفیت فیلم‌ها پایین آمده است و این به ضرر جامعه هنری است.

 

 لید: هما خاکپاش بازیگر صاحب تجربه کشورمان از سالیان دور به حرفه بازیگری روی آورد ، وی چیزی حدود 26 سال سابقه بازیگری در سینما و تلویزیون دارد اما متاسفانه  در حال حاضر مثل بسیاری از هنرمندان دیگر در خانه بسر می برد و مشغول به کار فیلمنامه نویسی است. وی دارای سه فرزند پسر است و در خانواده ای مذهبی و اهل طب و پزشکی در شهر دامغان به دنیا آمده است و بزرگ شده تهران می باشد، 

 

 

 

بازیگر پیشکسوت تلویزیون شهین تسلیمی

به دنبال لباس و کفش و خانه لاکچری داشتن نیستم

شهین تسلیمی از جمله بازیگران پیشکسوت عرصه بازیگری است که بازی‌های او را در سریال‌های متعدد از شبکه‌های مختلف شاهد هستیم. وی بازیگر محبوب و بی حاشیه ای است که کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته است. گفت و‌گویی با این بازیگر هنرمند خوب کشورمان ترتیب داده ایم:

شهین تسلیمی در گفت وگو با خبرنگار تازه‌های 2030 گفت: الان متاسفانه نگاه خیلی‌ها به افراد برای دوستی و آشنایی نگاه مادی گرایانه شده است و اول نگاه می‌کنند که ماشین یا سرمایه داری و بعد باتو دوست می‌شوند و من روی این موضوع بسیار حساسیت دارم و همیشه دوستانی انتخاب کرده ام که در عین سادگی و بی آلایشی بهترین هستند.

دوریکا را جهانی می‌کنم

او تجربه مادر بودن را ندارد اما مادر طراحی ویترین در ایران است

گفت و‌گو با موفق ترین دختر عرصه دکوراسیون و طراحی ویترین در ایران:

دوریکا را جهانی می‌کنم / ویترین‌های زیبا و ایده آل در فروش تاثیر بسیاری دارند

شاید تصور خیلی‌ها این باشد که از همان ابتدا با حمایت و پشتوانه مالی، کارش را شروع کرده است و با توجه به اینکه او دختر یک پزشک است بی شک با توان مالی پدر، به این جایگاه رسیده است اما وقتی پای صحبت‌های خانم شیرین چوکامی، صاحب برند دوریکا و از موفق ترین طراحان ویترین در کشور نشستم به باورهای یک دختر ایرانی با همت بالا رسیدم که بدون پشتوانه صرفا مطلق مالی خانواده و تنها با جسارت و روحیه جنگندگی و البته مهارت و خلاقیت توانسته است امروزه در عرصه دکوراسیون داخلی به خصوص طراحی ویترین مراکز تجاری برای خود صاحب سبک و حرف‌هایی داشته باشد. خبرنگار سایت new2030 به محل آموزشگاه این بانوی موفق کشورمان در خیابان تجریش واقع در کوچه رفعت رفت تا با بیشتر با فعالیت‌های مجموعه دوریکا آشنا شود و مطالب ارزشمندی را به خوانندگان و علاقه مندان به دکوراسیون عرضه بدارد:

شرکت دکوراسيون "دوريکا" با مديريت خانم شيرين چوکامي از جمله مجموعه‌هاي موفق در عرصه دکوراسيون و طراحي است. در مجموعه بزرگ دوريکا، طراحي ويترين و دکور مراکز تجاري ، مسکوني، آتليه‌هاي عکاسي و غرفه‌هاي نمايشگاهي و ديگر مراکز با مديريت خانم چوکامي انجام مي‌شود. همچنين آموزش پتينه و تابلوهاي دکوراتيو از ديگر فعاليت‌هاي اين مجموعه موفق است. استاد شيرين چوکامي جزء آن دسته از افراد موفقي است که توانسته است در زمينه طراحي ويترين و دکور مراکز تجاري و ايجاد خلاقيت در اين زمينه موفق عمل کند. وي در دانشگاه ، طراحي صنعتي خوانده است و امروزه توانسته در بسياري از مراکز از جمله: نمايشگاه دائمي بيمارستان بيماري‌هاي خاص، دکوراسيون شعب فروشگاه‌هاي فريجيدر، دکوراسيون دفتر هيرسا، دکوراسيون دفتر نيکاتل، دکور و ويترين برند استور پائولو مارتيني و ماسي مو دوتي، دکور و ويترين برند استور دولچه گابانا، مکس مارا، کرنلياني و ژرژي آرماني، دکور رستوران بورا بورا باشگاه انقلاب، دکور آتليه زبرا، دکور دفتر پرديس سبز، دکور آتليه آراد و ديگر مجموعه‌ها را با خلاقيت تمام به انجام برساند.

 

 

 

سحر جودکی ( رها ) دختر موفق کشو ر

موفقیتم را مدیون خانواده به خصوص خواهرانم هستم

سحر جودکی ( رها ) دختری موفق با دستان طلایی در عرصه آرایشگری است. وی با اینکه سن بسیار زیادی ندارد اما در عرصه آرایشگریبسیار توانسته است به موفقیت‌های بزرگ دست یابد. اگر به وی لقب پنجه طلای آرایشگری را بدهیم اغراق نکرده ایم و این از احساس رضایت مشتریان وی کاملا مشهود است.

سحر جودکی ملقب به رها در گفت و‌گو با خبرنگار تازه‌های 2030 به پیشینه خود اشاره کرد وگفت: برعکس خیلی از دختران جوان که رفتن به دانشگاه را آرزو و موفقیت بزرگ می‌دانند من چندان علاقه ای به رفتن به دانشگاه را نداشتم و از همان ابتدا تمام هدفم این بود که هنری را یاد بگیرم تا از طریق آن درآمدزایی داشته باشم.

وی ادامه داد: من در خانواده پرجمعیتی بزرگ شده ام و همیشه خانواده برای من نقش یک راهنما و مشاور داشته است و خداراشکر به پیشنهاد دو تن از خواهرانم من در نهایت حرفه آرایشگری را انتخاب کردم که بسیار خودم را مدیون خواهرانم می‌دانم در مسیر و راهی که انتخاب نموده ام.

مدیرعامل سابق سایپا: پراید گران نیست

پراید گران نیست:

محمدرضا سروش مدیرعامل سابق شرکت خودروسازی سایپا گفت: بنده با ۳ ماه حضور در سایپا مسئول وضعیت خودروسازی ایران نیستم و باید کسانی که ۴۰ سال در این صنعت حضور داشته‌ و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند جواب دهند.

۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات 

مدیرعامل سابق سایپا: پراید گران نیست/سیاسی‌کاری صنعت خودرو را نابود می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا سروش مدیرعامل سابق شرکت خودروسازی سایپا پس از 3 ماه حضور در این خودروساز بزرگ کشوری جای خود را به سید جواد سلیمانی از مدیران سابق ایران خودرو که سوابقی در پتروشیمی نیز دارد، داد، و برخی رسانه‌های نزدیک به دولت از آن با عنوان آغاز "اصلاح‌گری" در سایپا نام بردند. افزایش‌های پیاپی در قیمت خودروهای داخلی؛ چه آنها که فروش قطعی هستند و چه آنها که پیش‌فروش شده‌اند؛ تجمعات مردمی زیادی را ایجاد کرده و باعث شده است اعتراضات به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت از مصرف‌کننده کشیده شود. اگرچه نه سازمان حمایت و نه وزارت صمت موضع مشخصی نگرفته و به مانورهای پوپولیستی و زدن حرف‌های دو پهلو مشغول شده‌اند. 

تغییر مدیرعامل سایپا که تنها 3 ماه از انتصابش می‌گذشت شاید نشان از عزم جدی وزارت صمت برای آنچه "آغاز اصلاحگری" در صنعت خودرو گذاشته شد، داشته باشد، اما فهم اینکه وزارت صمت دنبال یک قربانی بود یا واقعا به دنبال اصلاح‌گری است؛ دشوار نیست، و می‌توان با ترسیم شرایط بهینه و آنچه در اقتصادهای رقابتی و صنعتی انجام می‌شود به روشنی نشان داد که وزارت صمت و سازمان حمایت به کدام سو حرکت می‌کنند.

اساسا در اقتصادهای پیشرفته دنیا کسی برای خودرو قیمت‌گذاری نمی‌کند و البته انحصار نیز حاکم نیست، و این بازار رقابتی است که خودروسازان بین‌المللی را وادار به بهبود مستمر کیفیت همراه با کاهش قیمت و ارائه گزینه‌های متنوع فروش به مشتریان برای خرید می‌کند. انحصار 50 ساله در صنعت خودروی ایران تنها به سکون و درجا زدن منتهی شده و نتیجه‌ای جز تولید خودروهای 30 سال پیش نداشته است. عمر پراید و پژو 405 به 30 سال می‌رسد و معلوم نیست چه زمانی جای خود را به محصولات به‌روزتر خواهند داد و اساسا یک محصول قرار است چند سال تولید شود؟

شرکت خودروسازی سایپا:

در گفتگوی صریح با محمدرضا سروش مدیرعامل سابق شرکت خودروسازی سایپا که یکشنبه هفته جاری برکنار شد به گستره وسیعی از سوالات و ناگفته‌های صنعت خودرو پرداخته شده است، که تقدیم خوانندگان تسنیم می‌شود.

با تشکر از فرصتی که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار دادید، کمتر کسی گمان می‌کرد که در یک طرح کلان برای اصلاح صنعت خودرو؛ اگر اساسا چنین طرحی وجود داشته باشد؛ مدیرعاملی که تنها 3 ماه پیش معارفه شده است برکنار شود! البته اگر استعفا کرده‌اید گفته بنده را تصحیح کنید. ماجرا چیست و چرا به این سرعت از سایپا رفتید؟

بنده هم از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم که به‌دنبال کمک به صنعت کشور، افزایش اشتغال یا حداقل حفظ اشتغال موجود در صنعت خودرو؛ همراه با حفظ حقوق مصرف‌کننده باشیم. و همچنین؛ لازم به ذکر است که آمد و شد مدیران طبیعی است و مساله بنده و دیگران مطرح نیست و اشخاص اصالت ندارند، و برای آقای سلیمانی هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

پس رفتن شما از سایپا استعفا نبوده؟

خیر، بنده برکنار شدم و تصمیم را هم در وزارتخانه گرفتند و ارجاع مساله به هیات مدیره سایپا فرافکنی و با هدف فرار از مسئولیت طرح شد. متاسفانه آقای رحمانی مردی نیست که به دنبال تصمیمات بزرگ باشد و توان آنرا ندارد که تصمیمات ریشه‌ای بگیرد، و متاسفانه در حال مدیریت سیاسی و روانی صنعت کشور است. درحالیکه صنعت جایی است که باید به‌طور تخصصی مدیریت شود و جای سیاسی‌کاری نیست. اگر وزیر؛ بنده یا هر شخصی در زیرمجموعه را بخواهد و بگوید برنامه‌های بنده X است و شما به روش Y اعتقاد دارید؛ پس بهتر است نباشید، هیچ مساله‌ای نیست و امری طبیعی اتفاق افتاده و باید به وزیر برای پیشبرد برنامه‌هایش اختیارات و فرصت داد. اما با مانورهای سیاسی و پوپولیستی وضعیت صنعت از این هم بدتر خواهد شد و دود آن به چشم همه مردم می‌رود.

در مساله برکناری شما چنین بحثی نشده؟ یعنی از تضاد برنامه‌ها و ... صحبت نشد؟

متاسفانه خیر. مساله افزایش قیمت‌ها که مصوبه‌ای است که خود جناب رحمانی امضای چندین وزیر را برای اجرای آن گرفته است بهانه کار شد؛ بعد بحث اولتیماتوم و بقیه را هم که می‌دانید. موضوعی؛ افزایش قیمت خودرو؛ که خواسته خود وزیر است را در بازی‌های سیاسی پیچیده و دنبال کی بود کی بود من نبودم هستند. به این شکل مهندسی سیاسی و روانی شد که گویی محمدرضا سروش سرخود قیمت پراید را افزایش داده و حالا با ورود وزیر و برکناری مدیرعامل سایپا مساله حل شده است. بنده از شما و جناب رحمانی یک سوال ساده می‌پرسم؛ آیا قیمت پراید را قرار است به قیمت‌های قبل برگردانید؟ یقین داشته باشید چنین نخواهند کرد و شخص وزیر طرفدار افزایش قیمت خودروهای داخلی است. پس به راحتی نتیجه می‌گیریم که یک بازی سیاسی با مساله‌ای ذاتا کارشناسی و فنی اتفاق افتاده است. گله بنده از این وجه ماجرا است که از آن بوی حسن نیت به مشام نمی‌رسد.

داستان پراید و این قیمت‌های نجومی که خودروها؛ چه تولید داخلی و چه وارداتی و مونتاژی؛ پیدا کرده را چگونه باید فهم کرد؟ آیا واقعا باید 30 سال پراید و پژو 405 تولید کرد و اساسا در کجای دنیا 30 سال یک محصول را تولید می‌کنند؟

اصل مساله‌ای که اشاره کردید را قبول دارم. البته بنده با 3 ماه حضور در سایپا مسئول وضعیت خودروسازی ایران نیستم و باید کسانی که 40 سال در این صنعت حضور داشته‌ و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند جواب دهند که البته وزیر صمت حتی به آنها نزدیک هم نمی‌شود؛ چون حمایت سیاسی قوی دارند. تولید یک محصول برای 30 سال قطعا غیرکارشناسی است و باید محصولات روز را با منطق هزینه-فایده اقتصادی تولید کرد. چیزی که در همه کشورهای خودروساز جهان وجود دارد. بنده که به این مساله اعتقاد دارم باید برکنار شوم و کسانی که این وضعیت را ایجاد کرده اند باید در آرامش باقی بمانند. آیا این دو گزاره نشان از این دارد که "اصلاحگری" در صنعت خودرو به راه افتاده است؟ تاکید بنده این است که مردم را نمی شود فریب داد و آنها تحولات را زیر نظر دارند و می‌فهمند که چه کسی به دنبال خدمت است و چه کسی در حال بازی‌های سیاسی است. ضمن اینکه مساله گرانی پراید به گونه ای که فکر می‌کنید نیست.

یعنی پراید گران نیست؟

خیر. قیمت پراید اگر بر فرض مثال 40 میلیون تومان هم باشد، معادل 3700 دلار است. آیا کسی می‌تواند خودرویی در هر کجای جهان به بنده نشان دهد که بتوان با 3700 دلار خرید؟ قطعا خیر. ببینید؛ اینکه جامعه ما به دلیل رکود اقتصادی شدید کنونی فقیر شده و توان خرید بالا ندارد تقصیر خودروساز نیست. این مساله به کلان اقتصاد کشور باز می‌گردد و باید کلیت اقتصاد به گونه ای بازخوانی شود تا مردم ثروتمندتر شوند و بتوانند پرداخت بیشتری برای خرید خودرو انجام دهند. نمی‌شود در بازارهای سکه، ارز و ... جهش قیمتی تا 4 برابر داشته باشی و همزمان قیمت خودرو را سرکوب کنی. این کار نشدنی است و خودروساز را نابود می‌کند. به هر حال این سیل نقدینگی ایجاد شده به بازار خودرو هم کشیده می‌شود و حتما قبول دارید که اقتصاد یکپارچه است و  آنرا نمی‌توان به بخش‌های مجزا از هم تقسیم کرد.

البته حداقل 12 درصد هزینه زائد؛ در قیمتگذاری پراید، یعنی حدود 4.5 میلیون تومان؛ فقط از ناحیه خرید سهام شرکت به خریدار تحمیل شده است که به دوره‌های قبل باز  می‌گردد، و قیمت پراید را می‌توان با استفاده از مزیت‌های اقتصادی کشور کاهش داد، اما نمی‌توان پایین‌تر از نقطه سر به سر فروخت.

 

جناب آقای سروش؛ انتقاد اصلی به خودروسازی کشور به دیوار مرتفع تعرفه‌ها باز می‌گردد که با انحصار سنگین باعث ایجاد حاشیه امن برای خوردوسازن شده و آنها را لوس و ننر بار آورده است. بسیاری معتقدند که لابی خودروسازان باعث حفظ دیوار رفیع تعرفه‌ها؛ برخلاف سایر بخش‌های اقتصادی مثل نساجی و کالاهای ساده که تعرفه واقعی آنها به 10 درصد هم نمی‌رسد؛ شده است. لطفا صریح و بی‌تعارف پاسخ دهید؛ آیا به‌عنوان یک مدیر خودرویی، موافق رقابتی کردن بازار و کاهش تعرفه‌ بر واردات خودرو هستید؟

اول اینکه؛ بنده از لابی خودروسازان برای حفظ دیوار تعرفه‌ها اطلاعی ندارم، اما اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید از مدیران 40 ساله خودرو سوال کرد که با 1.3 دوره کار(40 سال) در صنعت خودرو به دنبال مقصر معرفی کردن دیگران هستند. اما در مورد رقابت؛ بنده کاملا موافقم. با قیمت‌های کنونی ارز، به راحتی؛ البته با نگاه تخصصی و نه سیاسی؛ می‌توان با خودروسازان دنیا رقابتی برخورد کرد. یعنی دیوار تعرفه‌ها را کنار گذاشت و البته قیمتگذاری را هم به بازار سپرد.

یعنی قیمتگذاری خودرو توسط دولت هم باید کنار گذاشته شود؟

کاملا. و معنی رقابت هم همین است. تعرفه‌ها کاهش یابد و قیمتگذاری دولتی هم نباشد، فرض بفرمایید مانند بازار موبایل. این سبک مدیریت که نیم قرن سابقه دارد نه باعث ایجاد خودروسازی قدرتمندی شده و نه منافع مصرف کننده را حفظ کرده است. بنده که مخالف وضع موجود هستم را به‌عنوان بانی وضع موجود معرفی می‌کنند. همین نشان می‌دهد که مقصر اصلی را باید در جای دیگری جستجو کرد. با سرکوب قیمتی؛ سایپا ماهانه 1000 میلیارد تومان زیان می دهد و در 10 ماه اخیر 10 هزار میلیارد تومان از جیب ایران خودرو و سایپا؛ به نام مردم؛ به جیب دلالان و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به جیب 650 هزار نفر رفته است. کدام عقل سلیمی از این وضعیت دفاع می کند.

در پایان، فکر می‌کنید وصعیت خودروسازان قابل اصلاح است؟

در صورت حاکم شدن نگاه فنی و کارشناسی، قطعا بله. اما با نگاه سیاسی فعلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت که اصل موضوع را کنار گذاشته و به دنبال مقصرتراشی و فرافکنی هستند، خیر.

سایپا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

social code